Rynek aut hybrydowych zwiększa się z roku na rok. Coraz więcej kierowców decyduje się na ich zakup, zarówno w salonach samochodowych, jak i na rynku wtórnym. Wiele osób ma jednak wątpliwości, który rodzaj hybrydy wybrać.

Najczęściej spotykamy hybrydy szeregowo-równoległe. Nazwa ta pochodzi od sposobu działania silnika elektrycznego i spalinowego, które mogą pracować szeregowo lub równolegle. Pojemność akumulatora w takim pojeździe jest niewielka, co pozwala na korzystanie z niego np. w korku. Po ruszeniu szybko załącza się tryb szeregowy, a wtedy silnik spalinowy doładowuje baterię zużywając paliwo. Auto dobrze sprawdza się do jazdy w mieście.
Kolejny rodzaj hybrydy to hybryda szeregowo-równoległa plug-in. Ten rodzaj akumulatora ma większą pojemność i można ładować go z gniazdka lub stacji szybkiego ładowania. Pozwala przejechać ok. 50 km bez skorzystania z pomocy silnika spalinowego.
Pozostają jeszcze hybrydy lekkie (mild hybrid). Używając samochodu z takim akumulatorem możliwe jest podróżowanie wyłącznie we współpracy silnika elektrycznego i spalinowego. Dzięki temu, do napędu samochodu można posłużyć się niewielkim silnikiem spalinowym, który będzie wspomagany w razie potrzeby dużą liczbą elektrycznych niutonometrów.