Różne rodzaje samochodów posiadają różne rodzaje zawieszeń. Zawieszenie zależne stosowane jest najczęściej w samochodach terenowych oraz ciężarowych. Jest to spowodowane tym iż wymaga ona zamontowania silnika na wyższej wysokości, ponadto zajmuje także miejsce kosztem bagażnika.

W samochodach osobowych stosuje się zawieszenie niezależne, w którym każde z kół porusza się niezależnie od drugiego. Taki stan możliwy jest dzięki indywidualnemu mocowaniu do nadwozia każdego z kół. Trwałość zawieszenia w aucie zależy od jego budowy oraz od tego, jakie części będziemy wykorzystywać do ewentualnych napraw. Nie bez znaczenia jest także sam mechanik, do którego udajemy się np. celem dokręcenia poluzowanych wahaczy. Tylko dwufazowe dokręcanie tych elementów gwarantuje sukces. Często zdarza się, jednak że fachowcy idą na skróty i dokręcają wahacze tylko na podnośniku, kiedy należy później dodatkowo dokręcić je ręcznie kluczem dynamometrycznym. To, w jaki sposób zostaną przykręcone wahacze, ma znaczący wpływ na wydajność i żywotność całego zawieszenia w samochodzie. Nie należy o tym zapominać.