Wycena samochodu przed sprzedażą to kwestia, nad którą należy się pochylić ze szczególną uwagą. Cena powinna mieścić się w średnim przedziale, charakterystycznym dla danego modelu i rocznika ale warto zadbać o to, by uwzględniała indywidualne cechy pojazdu (np. dodatkowe wyposażenie).

Zbyt wysoka zniechęci potencjalnych kupców i może znacząco wydłużyć czas oczekiwania na zdecydowanego klienta. Zbyt niska może budzić podejrzenia i nie będzie korzystna dla portfela sprzedającego. Najlepiej porównać kwoty, podawane w konkurencyjnych ofertach i nie opierać się zbyt mocno na kalkulacjach zawodowych handlarzy, ponieważ są one zazwyczaj mocno przeszacowane na niekorzyść sprzedającego.

Dobrym rozwiązaniem jest także skorzystanie z cenników firm ubezpieczeniowych bądź tych, którymi posługują się rzeczoznawcy – to solidny punkt odniesienia, który możemy modyfikować, w zależności od stanu technicznego i estetycznego auta. Wygodnym ale nieopłacalnym finansowo rozwiązaniem jest pozostawienie auta w rozliczeniu.